ROADTRIP DAY

• 12.03.2014 kl.17:03 by Helene Pedersen

ski og skydiving

• 25.04.2013 kl.02:02 by Helene Pedersen

Da vi kom hjem fra fjellet paa sondag dro Annika og meg for aa skydive, innendors altsaa! Var utorlig morsomt, fikk oppleve noe jeg aldri har vaart i naarthetn av for. Veldig goy, men var vankselig. Det var en person inne med oss i vindtunnelen som hjalp oss. Da vi kom hjem var det frokost til middag, er Martha's favoritt. Hun syntes frokost smaker bedre til middag, forst syntes jeg det var litt merkelig, men da jeg tenkte meg om er jo faktisk normalt hjemme. Vi spiser jo pannekaker og bacon heller til middag. Er blitt ganske saa godt vandt til Amerika naa, haha

En kort liten oppdatering! Ellers har jeg bare 14 skoledager igjen!!!!!!!!!!!!!!! Er helt rart, vet ikke hva jeg fooler.Til helgen skal vi vaare med aa hjelpe pa en fundraiser, blir kjekt, og sondagen er det YFU samling. Min savnede vakre foreldre kommer om bare 29 dager! Og jeg fyller 18 aar om bare 32 dager...... Og mitt utvekslingsaar er over om 55 dager. Som dere forstaar er det masse store tanker som surrer i hodet mitt, masse bra, og noen litt rare.

?

• 07.04.2013 kl.13:45 by Helene Pedersen

løøørdagen

• 07.04.2013 kl.06:45 by Helene Pedersen

Lørdagen har vært super! Hadde frokost date med Madi og dro en tur på shopping etter det. Så en løpetur med Timber, den ene hunden. Deretter dro Anni og meg ut for middag og det var første turen alene. Martha stod å gråt i garasjen, hihi. Vi tok sol etter på, gjør oss klar for prom. En uke til, wææææ. Igår feiret vi Annika, 16 år, kommer et innlegg med bilder:)

heim att

• 30.03.2013 kl.04:42 by Helene Pedersen

HOLA! Da er det fredagskveld og jeg sitter på rommet her hjemme i Colorado. Den siste uken har jeg kost meg masse masse i Arizona. Har fått oppdatert dere en del så det var herlig så jeg slipper å skrive et veldig lang oppsumerende innlegg nå. På tirsdagen kjørte mer rundt i ørkenen, vi gikk stoppet på en dyrepark og fikk sett litt dyr som levde i denne type natur. Veien var skikkelig svingete og hompete, slik som hjemme, så det var gøy å kjøre. Er så lei av beinrette veier. Lunsj spiste vi på El Churro, mexicansk, det var den første mexicanske resturanten som ble åpnet i USA. Den ble åpnet i 1934 så det var et gammelt bygg, men god mat! Det er stooooor mexicansk innflytelse her, er ikke så rart, var tross alt 30 min unna grensen til Mexico! Vi dro så hjem til huset igjen og slappet av resten av dagen.

Onsdagen dro vi å spiste lunsj på en hawaiian grill, namnam. Så tok Madi og meg å fikset neglene, lyserosa på meg. Og rett etter vi hadde fått nye negler dro vi å bowlet, perfekt vettu.. haha. Var et lite bowling sted, ganske så dødt men kjekt. Kvelden gikk til grilling av MAIS!!!! og annet, spiste egentlig bare mais. Har ikke spist det siden Norge. Så fikk vi med oss en vakker solnedgang på kvelden. Madi og søstrene hennes reiste på natten.

Torsdagen slappet jeg bare av ved bassenget. Har fått god farge, wiii! Lærte fine Linda facebook så vi kan holde kontakten, og snakket en time, nesten to, med Jalda. Linda, bestemoren til Madi, og Greg, mannen til Linda, er utrolig hyggelige mennesker og det har vært en ære å få bo hos de. Etter middagen satt jeg i over to timer å snakket med Greg. Han har oppleved et utrolig interesant liv. Han var med i militæret og var med i Vietnam krigen i to år! Han fortalte både overraskende, triste og morsomme historier fra hans tid der. Det som var kult var at han hadde en veldig høy stiling og var med på å planlegge hva USA sitt neste trekk i krigen var. I etter tid er det blitt laget bøker og film om krigen og Greg er med i bøkene, og en kjent skuespiller spiller Greg's rolle i filmen. Utrolig kult!! Før jeg skulle lale i går fikk jeg bok med en liten tekst og underskrift fra Greg! Gleder meg til å lese boken nå :)

Hawaii, day4

• 17.02.2013 kl.20:32 by Helene Pedersen

Dag nummer 4 ble det tur på ''Diamond head trail''. Ida var så uheldig som fikk neglerotbetennels så hun måtte dra til legen denne dagen....kjipt. Vi delte oss opp i to, en løpe og en gå gruppe. Gjett hva jeg valgte da? løping ofc! Aner ikke hvorfor men gøy med utfordinger. Var helt død da jeg kom opp, men følelsen da jeg hadde fulført å løpe toppet alt. Utsikten var helt fantastisk! Vi kunne se overalt, langt utover i sjøen, bort på Waikiki (der vi bodde) og innover på resten av Oahu.

Før turen, Pauline (i midten) var med å løpe!

Var veldig trangt der opp

Waikiki

På vei ned

Da vi kom ned stod verdens beste shave ice og ventet på oss. Og det var faktisk utrolig godt, trodde det skulle smake som slush men det var mye bedre.

Da vi kom hjem til hotellet dro Pauline, Anette og meg å spise lunsj, og tok en dukkert i sjøen. Gøy å snakke norsk! Så møtte vi Ida som hadde opperert og hele greien, men hun var fortsatt happy!! Så ble det 45 minutter med stress, haha, nesten hver enste dag måtte vi kjappe oss så utrolig før vi skulle ut å spise. Denne kvelden ble det ikke middag i Waikiki, vi dro til en kjøpesenter i Honolulu. Vi fikk shoppe litt og deretter middag på Bubba Gump. Var artig å dra på den resturanten, var der med familien i Florida i sommer, fortsatt like god mat!

Hawaii, day3

• 15.02.2013 kl.11:00 by Helene Pedersen

Dag3 bestod av mye mer sol enn dag2, heldigvis. Vi dro i busser opp til et utsiktspunkt først, det var mye vind der oppe men utsikten var utrolig. Så grønt og fint over alt. Og fjellene på Hawaii er fjell som ikke ligner på noe jeg har sett før.

Neste stopp var Waimanalo beach. Det er den fineste stranden jeg noen gang har vært på. Vi var der lenge og det var deilig å være litt i ro. Tok masse bilder, spiste lunsj, solte oss, spilte vollyball og yoga på stranden. Hun ene lederen kom fra Hawaii og var profosjonell yogainstruktør så det var gøy! Bølgene var veldig store på stranden så vi fikk ikke lov å gå uti vannet når vi ville, vi måtte gå 20 om gangen så lederene hadde oversikt. Men det gikk helt fint.

I løpet av bussturen hjem stoppet vi på et til utsktpunkt, løp ut og tok bilder og inn i bussen. Vi så bort på Sandy beach som var vist Barack Obama's favoritt strand når han levde her, han er jo fra Hawaii. Det er hval sesong på Hawaii nå så vi prøvde å se etter dem. Var noen som sa de så, jeg så ikke, så plutselig en skilpadde da.

Da vi kom hjem løp vi i dusjen. Vi fikk alltid veldig liten tid til å gjøre oss klar, fikk max en time til vi skulle møte igjen. Når vi er fire jenter på et rom med et bad blir det stress uansett hva, men men. På kvelden dro vi ut på et pizzaria og spiste Hawaiian pizza, ost, en spesiell type skinke og toppet med ananas. Etter det ble det vandring i Wakiki, utrolig fin by. Masse fine shoppingsteder og et stort internationalt marked.

Les mer i arkivet » Mars 2014 » Juni 2013 » Mai 2013

, Bergen

mitt navn er helene elisabeth, jente på 17 og kommer fra Bergen. nå fortiden er jeg på utveksling i Colorado, USA og blogger om min hverdag. har også en stor kjærlighet for foto, mote, mennsker, musikk, mat og reiser!

Mitt navn er Helene, 17 og kommer fra Bergen. Ferdig med første året studiespesialisering og nå tar andre året i usa. Jeg lever derfor fortiden i Colorado. Så her på catchdreams blogger jeg om mitt hverdagsliv som utvekslingsstudent.

Reiser med organisasjonen YFU og det er bare til å spørre hvis du lurer på noe! Velkommen til min lille dagbok ❤helene

+Legg meg til som venn

+Følg meg på bloglovin'

blogg film og serier florida2012 fotografi hawaii2013 london2012 mote outfits skjønnhet tanker turer updates utveksling utvekslings året

Mars 2014 Juni 2013 Mai 2013 April 2013 Mars 2013 Februar 2013 Januar 2013 Desember 2012 November 2012 Oktober 2012 September 2012 August 2012 Juli 2012 Juni 2012