London: DAG 4

• 15.07.2012 kl.01:46 by Helene Pedersen

heiiii. da har vi hatt nok en herlig dag i London, siste dagen idag så imorgen reiser vi hjem. dagen idag har gått til museum besøk+marked. museum er museum, så forteller heller om markedet! det het Portobello og lå i Nothing Hill. Kanskje det fineste markedet jeg har vært på! en lang gate med masse fargerike hus og boder langs på begge sidene, og i midten var det gågate. når trafikken forsvinner blir alt så mye mer koslig, litt sånn gammeldags feeling. bodene solgte smykker og vesker, klær og kunst, og et stort utvalg av mat. det var ikke et typisk ''sydenmarked'' med fake ting, men med ordentlige, fine ting! fikk meg en fin veske og to par sko. vi tittet også innom bokhandleren som er et innspillings sted i filmen ''Nothing Hill''. finfin dag!

-kameraet ble ikke tatt med idag pga. regn.. så et iphone bilde fra dagen-

nå er jeg så klar for hjemme reise om noen timer, I MISS BERGEN!  natta sweeties

LONDON: DAG 3

• 14.07.2012 kl.01:48 by Helene Pedersen

hey! idag har vi vært skikkelig turister og sett store deler av london. dagen startet med busstur og en guide som fortalte mye om de forskjellige stedene som vi kjørte forbi. var skikkelig kjekt å kjøre igjennom slik, vi satt ute oppe på taket i supert vær!!

etter bussturen spiste vi typisk engelsk fish and chips også var vi klar for båttur. da kjørte vi opp themsen og fikk se flere bygninger/attraksjoner.

vi dro så videre med buss til buckingham palace, skjedde desverre ingen ting foran slottet. var to soldater der, men de var ganske så kjedelige. tilsutt fikk vi med oss hyde park før vi dro tilbake til hotellet.

dagen har vært kjempe fin og syns sightsing er kjempe kjekt, men en dag er nok! blir litt sånn ''been there, done that''. på kvelden dro vi på musical, så The Lion King og den var sååå bra. koste meg skikkelig, fantastiske kosytmer og dødsbra musikk.

Flere som har sett ''The Lion King''?

LONDON: DAG 2

• 13.07.2012 kl.00:12 by Helene Pedersen

Hei! sitter på hotellrommet nå, ganske sliten etter en lang dag med mye trakking. Som sagt er det såå kjipt at ikke solen skinner, men hey er bergenser! Idag var det ''shopping-dagen'', så det vi har gjort i dag er å gå ned til oxford street og deretter gå hele gaten. hotellet vårt ligger veldig sentralt, 10 min gange til oxford street så vi har brukt laaaang tid, haha. men vi har tatt det med ro og stoppet på alle butikker og caffeshopper vi ønsket. har ikke shoppet så mye, kommer jo rett fra usa så har handlet alt for mye fra før av + utrolig nok bare 26dager til utvekslingsåret begynner og har alt for mye klær jeg vil ha med meg fra før av. men tilbake til London, byen er fantastisk. kanskje litt for travel, hvertfall butikker som primemark, topshop og andre kjedebutikker er stappfulle. tro det eller ei så er jeg faktisk lei alt som heter shopping nå så gleder meg til en skikkelig sightsingdag imorgen. her er litt bilder fra dagen:

Flere som er i London?

LONDON: DAG 1

• 11.07.2012 kl.23:10 by Helene Pedersen

heihei. nå er den første dagen i London over. dagen har vært helt grei, det har desverre regnet og vi har brukt en del tid på å bli litt kjent i byen, hater virkelig å ikke finne fram i store byer.. men på den andre siden har vi fått sett mange steder og jeg merker at jeg begynner å bli glad i byen!! kamaraet var helt utladet etter Florida så idag måtte jeg knipse med iphone.. herrejesus hvor masse butikker det er her forresten, skal prøve å ikke gå helt bananas. byen kryr av mennesker og jeg tror aldri jeg har opplevd en travlere by!

en siste ting jeg vil fortelle dere om for jeg stuper i seng er om bilde nr.2, haha. min kjære søster klarer alltid å kjøpe noe som man ikke helt tenker på å kjøpe med det første men tingene blir alltid mye brukt! denne gangen dukket hun opp på veien hjem til hotellet med en George Cloony maske i annsiktet, og guud som vi lo. masken så på en måte helt ekte ut og folk reagerte med alt fra kveppende skrik til latterkramper, DAGENS!

jetlag in LONDON

• 11.07.2012 kl.13:55 by Helene Pedersen

heey. idag lettet flyet fra Florida 18.00, var små trist å reise etter 3 fantastisk uker. ferien har vært super, mange opplevelser både store og små. jeg er kjempe fornøyd! siden internettet ikke ville samarbeide iblant har det blitt få innlegg, men innlegg fra alle stedene kommer snarest. etter 8timer på flyet landet vi i London idag morges. flyturen gikk veldig bra, så 3filmer så tiden gikk fort! nå befinner jeg meg i sentruim på et lite, men veldig koslig typisk londonhotell. skal være i London i 4 dager før turen går hjem til Bergen, gleder meg til å komme hjem nå! men først skal London oppleves, har faktisk aldri vært her før...

nå er jeg så trøttis, har mistet mange timer og det ble ingen soving på flyet. senere skal vi ut å spise og kanskje litt shopping. men først er det tid for siesta!! natta

Les mer i arkivet » Januar 2013 » Desember 2012 » November 2012
catchdreams by. Helene Elisabeth

17, Bergen

mitt navn er helene elisabeth, jente på 17 og kommer fra Bergen. nå fortiden er jeg på utveksling i Colorado, USA og blogger om min hverdag. har også en stor kjærlighet for foto, mote, mennsker, musikk, mat og reiser!

Mitt navn er Helene, 17 og kommer fra Bergen. Ferdig med første året studiespesialisering og nå tar andre året i usa. Jeg lever derfor fortiden i Colorado. Så her på catchdreams blogger jeg om mitt hverdagsliv som utvekslingsstudent.

Reiser med organisasjonen YFU og det er bare til å spørre hvis du lurer på noe! Velkommen til min lille dagbok ❤helene

+Legg meg til som venn

+Følg meg på bloglovin'

blogg film og serier florida2012 fotografi london2012 mote outfits skjønnhet tanker turer updates utveksling utvekslings året

Januar 2013 Desember 2012 November 2012 Oktober 2012 September 2012 August 2012 Juli 2012 Juni 2012