terrific, bizarre, amazing, pleased, thrilled, fantastic

• 25.02.2013 kl.05:43 by Helene Pedersen

Heihei! Femte natten min i den nye familien n, og jeg har det supert. Det er s mye bedre, s alt for mye bedre faktisk. Helgen har vrt veldig rolig men det trengte jeg siden har begynt p antibiotika (pga. sinusinnfeksjon, kraftig forkjlelse) og har rett og slett vrt litt stresset i det siste som er forstelig. Hadde en fin kveld med Madi og sleepover med Brittney igr. Annika, v.sster, mtte reise p en camp med en klubb hun er med i s derfor jeg har hatt en del besk. Men ville bare fortelle at vertsfamilien pvirker utvekslingsret ditt p alle mter og det har kjemien har masse si. Noen mennesker matcher man bare bedre med. Det er mye, mye, letter for meg kommuniser med denne familien. Isted da vi satt s p oscars begynte det sn og Madi sin bil ble nedsndd s Martha og meg mtte ut hjelpe. N er jeg supertrtt! Heldigvis har vi 90 min delay imorgen pga. snen, og kanskje blir det sndag ogs!! Krysser fingrene for det.

Har tatt snn 9 bilder denne helgen, skal ta mer bilder!! lover

a complete new life

• 23.02.2013 kl.01:48 by Helene Pedersen

Heihei! Flyttingen gikk supert og fort. Har ikke helt vendt meg til a bo her, er en sann stor forandring! Men jeg har det utrolig bra og familien er sa grei. De to siste dagene har vart fine, men anderledes, har hatt en del besok av venner og fine middager med familien. Igar kom Britt over og hjalp meg med matte. Er mye mer avslappet i dette huset og det er mye lettere a komuniser. Klarte a glemme pcen min hos den gamle familien.... Sa derfor jeg ikke har fatt oppdatert dere hjemme, blogger fra en pc her i huset na. Men alt er supert og jeg har det kjempe bra. Martha, vmor, er utrolig hjelpsom. Idag tok hun meg til legen siden jeg har vart forkjolet sa lenge, alt var fint, men hvis jeg ikke er bedre innen 2-3 dager kan det vare jeg har sinusinfeksjon. Sa hun fikser og hjelper meg masse! Kommer til a legge ut flere bilder senere b[de av huset og familien. Her er et lite bilde av rommet mitt na!

NOW:packed soon:unpacking

• 20.02.2013 kl.05:03 by Helene Pedersen

Hei. Da er jeg ferdig pakke og imorgen etter skolen flytter jeg. Er heldigvis ikke langt, 3minutter unna og skal fortsette p lik skole. Tenkt at jeg skal bytte familie! Det som er s spennende med et utevekslingsr er at det er s masse som skjer som du overhode ikke har forventet. Forteller mer de neste kommende dagene. Fikk hvertfall en god oversikt over hvor mye ting og tang jeg har, to kofferter og ca. to beggar s tror det skal g fint med tenke p hjemreise.

helgen

• 18.02.2013 kl.22:01 by Helene Pedersen

Har hatt 2 fine dager med Madi denne helgen. P lrdagen hjalp vi moren hennes med lage mat til et middagsbesk. Vilagde sjokolade paier, laks og pinacoladas. Senere dro vi p shopping og p kvelden s vi filmen ''The perks of being a wallflower'', var en god men trist film. Senere senere p kvelden dro vi for hente lillessteren p flyplassen, hun hadde vrt p tur med turnlaget, om 4 mneder er det min tur til fly n. ret har gtt s fort og jeg skal snart hjem!!!! Trist men jeg gleder meg masse :D

Sndagen dro vi til Denver, gikk litt rundt i butikker, spiste middag og deretter dro vi p et Masquerade party. Vi skiftet p jobben til moren til Madi og s var vi klar. Dansing er s anderledes her i amerika enn i europa. For det frste s sprr de ikke om de kan f danse med deg.... for de andre er grinding med folk du nesten ikke har sett fjeset p bare ekkelt. men hey, var en vittig opplevelse.

Ellers er det mandag idag og imorgen starter skolen. Jeg skal bytte familie p onsdag, s n skal jeg starte pakkingen 4real

Hawaii, day4

• 17.02.2013 kl.20:32 by Helene Pedersen

Dag nummer 4 ble det tur p ''Diamond head trail''. Ida var s uheldig som fikkneglerotbetennelss hun mtte dra til legen denne dagen....kjipt. Vi delte oss opp i to, en lpe og en g gruppe. Gjett hva jeg valgte da? lping ofc! Aner ikke hvorfor men gy med utfordinger. Var helt dd da jeg kom opp, men flelsen da jeg hadde fulfrt lpe toppet alt. Utsikten var helt fantastisk! Vi kunne se overalt, langt utover i sjen, bort p Waikiki(der vi bodde)og innover p resten av Oahu.

Fr turen, Pauline (i midten)var med lpe!

Var veldig trangt der opp

Waikiki

P vei ned

Da vi kom ned stod verdens beste shave ice og ventet p oss. Og det var faktisk utrolig godt, trodde det skulle smake som slush men det var mye bedre.

Da vi kom hjem til hotellet dro Pauline, Anette og meg spise lunsj, og tok en dukkert i sjen. Gy snakke norsk! S mtte vi Ida som hadde opperert og hele greien, men hun var fortsatt happy!! S ble det 45 minutter med stress, haha, nesten hver enste dag mtte vi kjappe oss s utrolig fr vi skulle ut spise. Denne kvelden ble det ikke middag i Waikiki, vi dro til en kjpesenter i Honolulu. Vi fikk shoppe litt og deretter middag p Bubba Gump. Var artig dra p den resturanten, var der med familien i Florida i sommer, fortsatt like god mat!

happy B for B

• 16.02.2013 kl.10:22 by Helene Pedersen

Ikveld har jeg vrt med disse to jentene, Amanda og Brittney. Britt hadde bursdag da jeg var i Hawaii og Amanda var syk den dagen s vi to fikk ikke feiret Britt s derfor gjorde vi det idag. Jeg hadde kjpt gave til Britt fra Hawaii og hun ble superglad. Vi dro frst spiste middag og senere p et skikkelig fancy sted og hadde dessert. Kos!

Kuleste baren

Etter mat og mat dro vi p kino og s Safe Haven. Den var bare helt fantastisk, min nye favoritt. Koste meg under hele filmen og vi satt alle tre grt p slutten. Var type ''the note book'' film, men med mer action. Anbefaler alle se den. Anyways, veldig fint kveld, men n m jeg lallle klokken er snart halv 3 p natten her n, wopsi.

scrambled eggs and 10 macadamia nuts

• 15.02.2013 kl.19:59 by Helene Pedersen

God morgen! Idag har jeg begynt pakke, veldig spent p flytte n. Denne helgen er det president weekend s idag har jeg fri, passer bra siden er fortsatt litt syk. Har laget meg god og sunn frokost idag, snakket med Jalda i en time, pakket og ryddet og n skal jeg gjre matte. Har en del ta igjen fra da jeg var p Hawaii og det skal gjres idag, ikke tale om at jeg sitter kvelden fr skolen gjr det!!! Hater det. Ellers skal Britt og meg ut spise idag og feire bursdagen hennes, og ble invitert p overnatting hos Madi s har litt planer for denne helgen.

Hawaii, day3

• 15.02.2013 kl.11:00 by Helene Pedersen

Dag3 bestod av mye mer sol enn dag2, heldigvis. Vi dro i busser opp til et utsiktspunkt frst, det var mye vind der oppe men utsikten var utrolig. S grnt og fint over alt. Og fjellene p Hawaii er fjell som ikke ligner p noe jeg har sett fr.

Neste stopp var Waimanalo beach. Det er den fineste stranden jeg noen gang har vrt p. Vi var der lenge og det var deilig vre litt i ro. Tok masse bilder, spiste lunsj, solte oss, spilte vollyball og yoga p stranden. Hun ene lederen kom fra Hawaii og var profosjonell yogainstruktr s det var gy! Blgene var veldig store p stranden s vi fikk ikke lov g uti vannet nr vi ville, vi mtte g 20 om gangen s lederene hadde oversikt. Men det gikk helt fint.

I lpet av bussturen hjem stoppet vi p et til utsktpunkt, lp ut og tok bilder og inn i bussen. Vi s bort p Sandy beach som var vist Barack Obama's favoritt strand nr han levde her, han er jo fra Hawaii. Det er hval sesong p Hawaii n s vi prvde se etter dem. Var noen som sa de s, jeg s ikke, s plutselig en skilpadde da.

Da vi kom hjem lp vi i dusjen. Vi fikk alltid veldig liten tid til gjre oss klar, fikk max en time til vi skulle mte igjen. Nr vi er fire jenter p et rom med et bad blir det stress uansett hva, men men. P kvelden dro vi ut p et pizzaria og spiste Hawaiian pizza, ost, en spesiell type skinke og toppet med ananas. Etter det ble det vandring i Wakiki, utrolig fin by. Masse fine shoppingsteder og et stort internationalt marked.

snufs snufs

• 14.02.2013 kl.20:51 by Helene Pedersen

Hii. I am sick, which sucks cause I have already misted way to much school. My throat is hurting, I have a pretty nasty headache, pressure in my ears and my nose is kind of stuffy. Not fun at all. Luckily for president weekend, so no school tomorrow and Monday. Yesterday came Madi's mother with a bunch of stuff, tea, throat drops, clover honey and throat spray. So kind! Got a visit today too, Amanda and Britt stopped by during lunch so that was sweet. They invited me to go to dinner tomorrow, hopefully I'm better.

Var litt artig skirve p engelsk, kommer til skrive p norsk var bare litt gy prve.

Hawaii, day2

• 13.02.2013 kl.19:35 by Helene Pedersen

Klare for hre om dag nummer 2 fra Hawaii? Vi dro i 8tiden fra hotellet, tidlige morninger men det var bra siden da fr vi gjort s mye mer! Vi kjrte med bussen for se Hawaii State capitol og fyren Kamehameha den frste som var han som grunnla Hawaii i 1810. Gy lre litt historie samtidig.

'

Neste stopp var Dole Plantation. Det var utrolig stilig opplevelse. Kan faktisk innrmme at jeg trodde ananaser vokse p trr, men det gjr det ikke! Man planter de og de vokser opp fra bakken. Vi fikk se ''hagen'' hvor de dyrket ananaser, viste dere at det tar over et r for en ananas vokse? S lenge!! De solgte ananas is/smoothie der og det var den beste jeg har smakt, det kule var at den var laget av 100% ananas.

Neste stopp var surfe byen North Shore. Det var et skikkelig fint sted, mange mange surfeshopper og noen resturanter. Vi hadde 2timer der, Ida og meg gikk fra de andre etter litt siden vi ville se alt, haha. Gr s treigt nr man gr i store grupper. Vi fikk shoppet litt og spist lunsj, kos!

Etter North Shore tok vi et kort stopp p en kjent strand, husker ikke navnet.

Siste destinasjon for dagen var Polynesian Culture Center. Det var som en park, var som en del av Disney World. Parken var bygget opp slik at man kunne beske de 8 hovedyene som bygger opp staten Hawaii. yene er jo selvflgelig veldig like men det finnes forskjeller, s det var spennende. Frst var vi p 3 show, et danse show, et komik show men den vittigste personen jeg har mtt!! og et siste show der de demonstrerte hvordan man overlevde p Hawaii i gamledager. Vi var ogs p hula dansetime og klatret i palmetre,

Vi heiet Hanna opp for dance, haha!!

P kvelden etter god middag i parken var det tid for et stor show, det varte i nesten 2 timer. Var veldig stilig, forestilling het ''Tree of life''. Super kule kostymer og dansemooves.

Fin travel dag var det!!

Les mer i arkivet Februar 2013 Januar 2013 Desember 2012
catchdreams by. Helene Elisabeth

17, Bergen

mitt navn er helene elisabeth, jente p 17 og kommer fra Bergen. n fortiden er jeg p utveksling i Colorado, USA og blogger om min hverdag. har ogs en stor kjrlighet for foto, mote, mennsker, musikk, mat og reiser!

Mitt navn er Helene, 17 og kommer fra Bergen. Ferdig med frste ret studiespesialisering og n tar andre ret i usa. Jeg lever derfor fortiden i Colorado. S her p catchdreams blogger jeg om mitt hverdagsliv som utvekslingsstudent.

Reiser med organisasjonen YFU og det er bare til sprre hvis du lurer p noe! Velkommen til min lille dagbok ❤helene

+Legg meg til som venn

+Flg meg p bloglovin'

blogg film og serier florida2012 fotografi hawaii2013 london2012 mote outfits skjnnhet tanker turer updates utveksling utvekslings ret

Februar 2013 Januar 2013 Desember 2012 November 2012 Oktober 2012 September 2012 August 2012 Juli 2012 Juni 2012