terrific, bizarre, amazing, pleased, thrilled, fantastic

• 25.02.2013 kl.05:43 by Helene Pedersen

Heihei! Femte natten min i den nye familien nå, og jeg har det supert. Det er så mye bedre, så alt for mye bedre faktisk. Helgen har vært veldig rolig men det trengte jeg siden har begynt på antibiotika (pga. sinusinnfeksjon, kraftig forkjølelse) og har rett og slett vært litt stresset i det siste som er forståelig. Hadde en fin kveld med Madi og sleepover med Brittney igår. Annika, v.søster, måtte reise på en camp med en klubb hun er med i så derfor jeg har hatt en del besøk. Men ville bare fortelle at vertsfamilien påvirker utvekslingsåret ditt på alle måter og det har kjemien har masse å si. Noen mennesker matcher man bare bedre med. Det er mye, mye, letter for meg å kommuniser med denne familien. Isted da vi satt å så på oscars begynte det å snø og Madi sin bil ble nedsnødd så Martha og meg måtte ut å hjelpe. Nå er jeg supertrøtt! Heldigvis har vi 90 min delay imorgen pga. snøen, og kanskje blir det snødag også!! Krysser fingrene for det.

Har tatt sånn 9 bilder denne helgen, skal ta mer bilder!! lover

a complete new life

• 23.02.2013 kl.01:48 by Helene Pedersen

Heihei! Flyttingen gikk supert og fort. Har ikke helt vendt meg til a bo her, er en sann stor forandring! Men jeg har det utrolig bra og familien er sa grei. De to siste dagene har vart fine, men anderledes, har hatt en del besok av venner og fine middager med familien. Igar kom Britt over og hjalp meg med matte. Er mye mer avslappet i dette huset og det er mye lettere a komuniser. Klarte a glemme pcen min hos den gamle familien.... Sa derfor jeg ikke har fatt oppdatert dere hjemme, blogger fra en pc her i huset na. Men alt er supert og jeg har det kjempe bra. Martha, vmor, er utrolig hjelpsom. Idag tok hun meg til legen siden jeg har vart forkjolet sa lenge, alt var fint, men hvis jeg ikke er bedre innen 2-3 dager kan det vare jeg har sinusinfeksjon. Sa hun fikser og hjelper meg masse! Kommer til a legge ut flere bilder senere b[de av huset og familien. Her er et lite bilde av rommet mitt na!

NOW:packed soon:unpacking

• 20.02.2013 kl.05:03 by Helene Pedersen

Hei. Da er jeg ferdig å pakke og imorgen etter skolen flytter jeg. Er heldigvis ikke langt, 3minutter unna og skal fortsette på lik skole. Tenkt at jeg skal bytte familie! Det som er så spennende med et utevekslingsår er at det er så masse som skjer som du overhode ikke har forventet. Forteller mer de neste kommende dagene. Fikk hvertfall en god oversikt over hvor mye ting og tang jeg har, to kofferter og ca. to beggar så tror det skal gå fint med tenke på hjemreise.

helgen

• 18.02.2013 kl.22:01 by Helene Pedersen

Har hatt 2 fine dager med Madi denne helgen. På lørdagen hjalp vi moren hennes med å lage mat til et middagsbesøk. Vi lagde sjokolade paier, laks og pinacoladas. Senere dro vi på shopping og på kvelden så vi filmen ''The perks of being a wallflower'', var en god men trist film. Senere senere på kvelden dro vi for å hente lillesøsteren på flyplassen, hun hadde vært på tur med turnlaget, om 4 måneder er det min tur til å fly nå. Året har gått så fort og jeg skal snart hjem!!!! Trist men jeg gleder meg masse :D

Søndagen dro vi til Denver, gikk litt rundt i butikker, spiste middag og deretter dro vi på et Masquerade party. Vi skiftet på jobben til moren til Madi og så var vi klar. Dansing er så anderledes her i amerika enn i europa. For det første så spørr de ikke om de kan få danse med deg.... for de andre er grinding med folk du nesten ikke har sett fjeset på bare ekkelt. men hey, var en vittig opplevelse.

Ellers er det mandag idag og imorgen starter skolen. Jeg skal bytte familie på onsdag, så nå skal jeg starte pakkingen 4real

Hawaii, day4

• 17.02.2013 kl.20:32 by Helene Pedersen

Dag nummer 4 ble det tur på ''Diamond head trail''. Ida var så uheldig som fikk neglerotbetennels så hun måtte dra til legen denne dagen....kjipt. Vi delte oss opp i to, en løpe og en gå gruppe. Gjett hva jeg valgte da? løping ofc! Aner ikke hvorfor men gøy med utfordinger. Var helt død da jeg kom opp, men følelsen da jeg hadde fulført å løpe toppet alt. Utsikten var helt fantastisk! Vi kunne se overalt, langt utover i sjøen, bort på Waikiki (der vi bodde) og innover på resten av Oahu.

Før turen, Pauline (i midten) var med å løpe!

Var veldig trangt der opp

Waikiki

På vei ned

Da vi kom ned stod verdens beste shave ice og ventet på oss. Og det var faktisk utrolig godt, trodde det skulle smake som slush men det var mye bedre.

Da vi kom hjem til hotellet dro Pauline, Anette og meg å spise lunsj, og tok en dukkert i sjøen. Gøy å snakke norsk! Så møtte vi Ida som hadde opperert og hele greien, men hun var fortsatt happy!! Så ble det 45 minutter med stress, haha, nesten hver enste dag måtte vi kjappe oss så utrolig før vi skulle ut å spise. Denne kvelden ble det ikke middag i Waikiki, vi dro til en kjøpesenter i Honolulu. Vi fikk shoppe litt og deretter middag på Bubba Gump. Var artig å dra på den resturanten, var der med familien i Florida i sommer, fortsatt like god mat!

happy B for B

• 16.02.2013 kl.10:22 by Helene Pedersen

Ikveld har jeg vært med disse to jentene, Amanda og Brittney. Britt hadde bursdag da jeg var i Hawaii og Amanda var syk den dagen så vi to fikk ikke feiret Britt så derfor gjorde vi det idag. Jeg hadde kjøpt gave til Britt fra Hawaii og hun ble superglad. Vi dro først å spiste middag og senere på et skikkelig fancy sted og hadde dessert. Kos!

Kuleste baren

Etter mat og mat dro vi på kino og så Safe Haven. Den var bare helt fantastisk, min nye favoritt. Koste meg under hele filmen og vi satt alle tre å gråt på slutten. Var type ''the note book'' film, men med mer action. Anbefaler alle å se den. Anyways, veldig fint kveld, men nå må jeg lallle klokken er snart halv 3 på natten her nå, wopsi.

scrambled eggs and 10 macadamia nuts

• 15.02.2013 kl.19:59 by Helene Pedersen

God morgen! Idag har jeg begynt å pakke, veldig spent på å flytte nå. Denne helgen er det president weekend så idag har jeg fri, passer bra siden er fortsatt litt syk. Har laget meg god og sunn frokost idag, snakket med Jalda i en time, pakket og ryddet og nå skal jeg gjøre matte. Har en del å ta igjen fra da jeg var på Hawaii og det skal gjøres idag, ikke tale om at jeg sitter kvelden før skolen å gjør det!!! Hater det. Ellers skal Britt og meg ut å spise idag og feire bursdagen hennes, og ble invitert på overnatting hos Madi så har litt planer for denne helgen.

Hawaii, day3

• 15.02.2013 kl.11:00 by Helene Pedersen

Dag3 bestod av mye mer sol enn dag2, heldigvis. Vi dro i busser opp til et utsiktspunkt først, det var mye vind der oppe men utsikten var utrolig. Så grønt og fint over alt. Og fjellene på Hawaii er fjell som ikke ligner på noe jeg har sett før.

Neste stopp var Waimanalo beach. Det er den fineste stranden jeg noen gang har vært på. Vi var der lenge og det var deilig å være litt i ro. Tok masse bilder, spiste lunsj, solte oss, spilte vollyball og yoga på stranden. Hun ene lederen kom fra Hawaii og var profosjonell yogainstruktør så det var gøy! Bølgene var veldig store på stranden så vi fikk ikke lov å gå uti vannet når vi ville, vi måtte gå 20 om gangen så lederene hadde oversikt. Men det gikk helt fint.

I løpet av bussturen hjem stoppet vi på et til utsktpunkt, løp ut og tok bilder og inn i bussen. Vi så bort på Sandy beach som var vist Barack Obama's favoritt strand når han levde her, han er jo fra Hawaii. Det er hval sesong på Hawaii nå så vi prøvde å se etter dem. Var noen som sa de så, jeg så ikke, så plutselig en skilpadde da.

Da vi kom hjem løp vi i dusjen. Vi fikk alltid veldig liten tid til å gjøre oss klar, fikk max en time til vi skulle møte igjen. Når vi er fire jenter på et rom med et bad blir det stress uansett hva, men men. På kvelden dro vi ut på et pizzaria og spiste Hawaiian pizza, ost, en spesiell type skinke og toppet med ananas. Etter det ble det vandring i Wakiki, utrolig fin by. Masse fine shoppingsteder og et stort internationalt marked.

snufs snufs

• 14.02.2013 kl.20:51 by Helene Pedersen

Hii. I am sick, which sucks cause I have already misted way to much school. My throat is hurting, I have a pretty nasty headache, pressure in my ears and my nose is kind of stuffy. Not fun at all. Luckily for president weekend, so no school tomorrow and Monday. Yesterday came Madi's mother with a bunch of stuff, tea, throat drops, clover honey and throat spray. So kind! Got a visit today too, Amanda and Britt stopped by during lunch so that was sweet. They invited me to go to dinner tomorrow, hopefully I'm better.

Var litt artig å skirve på engelsk, kommer til å skrive på norsk var bare litt gøy å prøve.

Hawaii, day2

• 13.02.2013 kl.19:35 by Helene Pedersen

Klare for å høre om dag nummer 2 fra Hawaii? Vi dro i 8tiden fra hotellet, tidlige morninger men det var bra siden da får vi gjort så mye mer! Vi kjørte med bussen for å se Hawaii State capitol og fyren Kamehameha den første som var han som grunnla Hawaii i 1810. Gøy å lære litt historie samtidig.

'

Neste stopp var Dole Plantation. Det var utrolig stilig opplevelse. Kan faktisk innrømme at jeg trodde ananaser vokse på trær, men det gjør det ikke! Man planter de og de vokser opp fra bakken. Vi fikk se ''hagen'' hvor de dyrket ananaser, viste dere at det tar over et år for en ananas å vokse? Så lenge!! De solgte ananas is/smoothie der og det var den beste jeg har smakt, det kule var at den var laget av 100% ananas.

Neste stopp var surfe byen North Shore. Det var et skikkelig fint sted, mange mange surfeshopper og noen resturanter. Vi hadde 2timer der, Ida og meg gikk fra de andre etter litt siden vi ville se alt, haha. Går så treigt når man går i store grupper. Vi fikk shoppet litt og spist lunsj, kos!

Etter North Shore tok vi et kort stopp på en kjent strand, husker ikke navnet.

Siste destinasjon for dagen var Polynesian Culture Center. Det var som en park, var som en del av Disney World. Parken var bygget opp slik at man kunne besøke de 8 hovedøyene som bygger opp staten Hawaii. Øyene er jo selvfølgelig veldig like men det finnes forskjeller, så det var spennende. Først var vi på 3 show, et danse show, et komik show men den vittigste personen jeg har møtt!! og et siste show der de demonstrerte hvordan man overlevde på Hawaii i gamledager. Vi var også på hula dansetime og klatret i palmetre,

Vi heiet Hanna opp for å dance, haha!!

På kvelden etter god middag i parken var det tid for et stor show, det varte i nesten 2 timer. Var veldig stilig, forestilling het ''Tree of life''. Super kule kostymer og dansemooves.

Fin travel dag var det!!

Les mer i arkivet » Februar 2013 » Januar 2013 » Desember 2012
catchdreams by. Helene Elisabeth

17, Bergen

mitt navn er helene elisabeth, jente på 17 og kommer fra Bergen. nå fortiden er jeg på utveksling i Colorado, USA og blogger om min hverdag. har også en stor kjærlighet for foto, mote, mennsker, musikk, mat og reiser!

Mitt navn er Helene, 17 og kommer fra Bergen. Ferdig med første året studiespesialisering og nå tar andre året i usa. Jeg lever derfor fortiden i Colorado. Så her på catchdreams blogger jeg om mitt hverdagsliv som utvekslingsstudent.

Reiser med organisasjonen YFU og det er bare til å spørre hvis du lurer på noe! Velkommen til min lille dagbok ❤helene

+Legg meg til som venn

+Følg meg på bloglovin'

blogg film og serier florida2012 fotografi hawaii2013 london2012 mote outfits skjønnhet tanker turer updates utveksling utvekslings året

Februar 2013 Januar 2013 Desember 2012 November 2012 Oktober 2012 September 2012 August 2012 Juli 2012 Juni 2012